Va inte rädd för fett

Många tror att allt fett är dåligt men så är inte fallet! Kroppen behöver fett för att fungera som den ska..

Men gäller att stoppa i sig rätt fett helt enkelt.

http://free.bridal-shower-themes.com/img/h/o/how-to-get-rid-of-love-handles-on-women_3.jpg

Det typiska för oss kvinnor är ju att vi får "lovehandles" och det behöver faktiskt inte va så svårt att få bort dom som man kan tro..med rätt kost och träning så går det fort...

snålar du med fetter tänker kroppen:
"äntligen fett, detta lägger vi i skattkistan och sparar det eftersom att jag får det så sällan"

men om du istället ger kroppen dagligt intag av fett kommer den istället att tänka:

"Fett.. vad bra, då kan jag använda det jag har till träning och förbränning för jag vet att jag får nytt"

Och nyttigt fett är enkelomättade fetterna och fleromättade fetterna: dvs. inta livsmedel som olivolja, avokado, fet fisk, fiskleverolja, rapsolja, linfröolja, mörkgröna bladgrönsaker, nötter då dessa anses vara optimala fettintag för god hälsa.

Omega 3 har även en bra inverkan på fettförbräning, finns i kapslar att köpa i hälsohandeln eller i nötter och avokado och fet fisk :)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fan vad nice att du uppdaterar snygga saker du hittat!!! Love You! Puss Puss

2012-01-12 @ 22:58:52
Postat av: Louise

Så sant! Nu fasiken ska mina lovehandles bort :D

2012-01-13 @ 23:51:23
URL: http://fitnesslouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
sexzita bloglovin bloglovin free counters
RSS 2.0